Scratch – μετακίνηση…

Στο μάθημα αυτό μαθαίνουμε τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται τα αντικείμενα στην σκηνή του Scratch.

Κάθε αντικείμενο έχει πάντοτε κάθε στιγμή μια συγκεκριμένη θέση στη σκηνή.

Έχει επίσης και μια συγκεκριμένη κατεύθυνση (προς τα που “κοιτάει”) κάθε στιγμή.

Όλα τα αντικείμενα στην αρχή έχουν κατεύθυνση προς τα δεξιά την οποία μπορούμε να αλλάξουμε όποτε θέλουμε

Παράδειγμα: στην παραπάνω εικόνα το αντικείμενο παπαγάλος στην αρχή είναι στο κέντρο.

Το που βρίσκεται κάθε αντικείμενο το γνωρίζουμε από τις δύο τιμές x και y που προσδιορίζουν κάθε στιγμή τη θέση του στη σκηνή.

Στη σκηνή του Scratch, από την παραπάνω εικόνα, παρατηρούμε πως:

Α. Το κέντρο της σκηνής παίρνει τιμές x:0 y:0

B. Oι τιμές του X άξονα είναι για κίνηση δεξιά – αριστερά

Γ. Οι τιμές του Y άξονα είναι για κίνηση πάνω – κάτω

Δ. Τα άκρα της σκηνής είναι: τέρμα δεξιά το x=240 , τέρμα αριστερά το x=-240, τέρμα πάνω το y=180 και τέρμα κάτω το y=-180

E. Η κίνηση των αντικειμένων στη σκηνή είναι συνδυασμός οποιονδήποτε από αυτές τις τιμές για τα x και y

Z. Η μετακίνηση σε ένα σημείο μπορεί να γίνει:

Καρτέλα Κίνηση
1.Μετακίνηση απευθείας σε συγκεκριμένο σημείο με τιμές για το x από 240 ως -240 και για το y από 180 ως -180
2.Μετακίνηση με ολίσθηση για κάποια δευτερόλεπτα σε συγκεκριμένο σημείο με τιμές για το x από 240 ως -240 και για το y από 180 ως -180
3. Απευθείας μετακίνηση σε τυχαία θέση (σημείο)
4. Απευθείας μετακίνηση στο σημείο που βρίσκεται ο δείκτης του ποντικιού
5. Μετακίνηση με ολίσθηση για κάποια δευτερόλεπτα σε τυχαία θέση (σημείο)

6. Μετακίνηση με ολίσθηση για κάποια δευτερόλεπτα στο σημείο που βρίσκεται ο δείκτης του ποντικιού

Θυμάμαι: για να μετακινηθεί σωστά ένα αντικείμενο πρέπει να γνωρίζουμε α. την κατεύθυνση β. προς τα που θα πάει και γ. πως θα πάει εκεί (απευθείας ή με ολίσθηση)

Ακολούθησε τις οδηγίες του φύλλου εργασίας για τη δραστηριότητα μετακίνησης του παπαγάλου στη σκηνή.